Kuinka hallita tehokkaasti työntekijöiden käytössä olevia työvälineitä?

  • Blogi
  • Kuinka hallita tehokkaasti työntekijöiden käytössä olevia työvälineitä?
26.07.2021

Kuinka hallita tehokkaasti työntekijöiden käytössä olevia työvälineitä?

Kasvavan etätyön ja uudistuneiden työskentelytapojen myötä tarpeet kotitoimistolla ovat muuttuneet. Useissa organisaatioissa on päädytty siirtämään työskentelyvälineitä osittain yksityiskoteihin työnteon mahdollistamiseksi. Joustavuus, mitä organisaatiot ovat uudessa tilanteessa osoittaneet, on ollut mahdollistaja monen yrityksen toiminnan jatkamiseksi. Toimintamallissa piilee kuitenkin riski, että näkyvyys organisaation omistamaan irtaimistoon heikkenee.

Etätyön myötä on entistä tärkeämpää, että laitteiston ja muun irtaimiston omistajalla on hyvä ja kattava näkyvyys siihen, missä kaikkialla kalusto liikkuu ja kenen vastuulla se kulloinkin on. Ainoastaan järkevän hallintatyövälineen avulla on mahdollista varmistaa, että tehdään juuri oikeanlaisia päätöksiä irtaimiston uusimisesta sekä minimoidaan väärinkäytön mahdollisuus. Trailin avulla voit tehokkaasti hallita useisiin sijainteihin jakaantunutta käyttöomaisuutta, kuten tietokoneita, työpöytiä näyttöjä, ja vaikka kuulokkeita.

Trail tarjoaa varaustoiminnallisuuden, jonka avulla on helppo hallita väliaikaisesti eri sijainnissa olevaa kalustoa. Varaus sekä vastuuhenkilö on määriteltävissä järjestelmään, joka osoittaa, mikäli laitteita ei ole ajallaan palautettu ja muistuttaa avainhenkilöitä. Trail mahdollistaa myös tunnistemerkinnät kalustoon, jotka osoittavat omistavan organisaation sekä kaluston yksilöivän tunnisteen, jonka avulla on helppo huolehtia siitä, että juuri tämä irtain on toimitettu lainaan tai palautettu.

Trail tarjoaa käytännöllisen mahdollisuuden myös laitteiston käyttäjälle ilmoittaa mobiilisovelluksella esimerkiksi laitteen rikkoutumisesta. Näin laitteen omistajalla on heti tiedossa huolto tai korvaustarve, eikä ole tarvetta odottaa tarpeettoman pitkään, että vika saadaan korjattua.

Joskus vaikean saatavuuden myötä voi olla tarpeellista korvata jokin laite toisella, mutta mikäli käyttöomaisuus on sijoitettu useisiin eri sijainteihin, voi olla erittäin vaikeaa tunnistaa ja paikallistaa juuri soveltuva korvaava laite tarpeeseen. Tähän haasteeseen kalustonhallinta tarjoaa tehokkaan ja helpon ratkaisun. On mahdollista nähdä yhdellä haulla kaikki organisaation samat laitteet ja arvioida mikä voisi olla käytettävissä.