Kalustonhallinnan parhaat käytännöt - osa 3 - Läpinäkyvä kalustotieto

  • Blogi
  • Kalustonhallinnan parhaat käytännöt - osa 3 - Läpinäkyvä kalustotieto
19.06.2021

Kalustonhallinnan parhaat käytännöt

Osa 3: Läpinäkyvä kalustotieto kaikille

Tehokkaasti omaisuuttaan hallitsevissa yrityksissä tieto on koottu yhteen ja on saatavilla läpi organisaation. Näissä yrityksissä tietoa ei varastoida hajanaisissa exceleissä, paperilapuissa tai sähköposteissa eri puolilla organisaatiota. Kun toimitusjohtaja tarvitsee tiedon vaikkapa tietyn osaston kaluston arvosta, yhtään sähköpostia ei lähde. Hän avaa kalustonhallintajärjestelmän ja löytää tarvitut tiedot muutamalla klikkauksella.

Kun kalustotieto on läpi organisaation saatavilla, saadaan tämä tieto myös tehokkaasti käyttöön, jolloin esimerkiksi investointipäätökset voidaan tehdä aiempaa järkevämmin. Turhilta hankinnoilta ja laitevuokrilta vältytään, kun eri osastot näkevät, mitä kalustoa muilla osastoilla on ja voivat ottaa sitä tarvittaessa käyttöön. Samalla käyttöomaisuuden käyttöastetta saadaan nostettua.

Läpinäkyvän kalustotiedon mahdollistaa moderni kalustonhallintajärjestelmä, johon kaikilla organisaation avainhenkilöillä on pääsy.

SEURAAVAKSI:

Osa 4: Huolelliset inventaariot