Rikkoutuneen laitteen vaihtaminen varauksissa

  • Blogi
  • Rikkoutuneen laitteen vaihtaminen varauksissa
04.03.2022

Rikkoutuneen laitteen vaihtaminen varauksissa

Kalusto hajoaa silloin tällöin. Se harmittaa erityisesti silloin, kun hajoaminen tapahtuu kesken tärkeän projektin.

Tällöin on tietenkin tarpeen vaihtaa rikkoutunut kalusto. Ammattimaisena kalustonhallinta-eksperttinä haluat tietenkin myös varmistua siitä, että tieto kaluston vaihtamisesta tallentuu kalustonhallintajärjestelmääsi.

Kaluston varaaminen ja laitekohtaiset vikailmoitukset ovat Trail Kalustonhallintajärjestelmän perustoiminnallisuuksia. Olemmekin nyt laajentaneet noita toiminnallisuuksia julkaisemalla Trailin selainsovellukseen helpon tavan vaihtaa rikkoutunut laite varauksissa.

Tässä blogitekstissä kuvaan tarkemmin, miten voit hyödyntää tätä toiminnallisuutta.

Aloitus: ulosluettu kalustovaraus

Trail Kalustonhallintajärjestelmässä kalusto luetaan ulos varauksiin

Julkaisemassamme uudistuksessa kyse on varaukselle ulos luetun rikkoutuneen kaluston korvaamisesta toimintakuntoisella kalustolla. Kun olet lukenut laitteet ulos varauksella, näkyy varaus ”Ulkona” -tilassa. Trail on myös merkinnyt ulosluetut laitteet sinisellä huomiovärillä ja lisännyt niiden tietoihin laitteiden yksilölliset tunnisteet.

Kuvan tapauksessa käyttäjä on lukenut ulos laitteet “Active speaker, White” ID I1158143 sekä “Canon LC-E6E” ID I1092010.

Projektin tiimellyksessä aktiivikaiutin putoaa lattialle ja hajoaa. Sille siis pitää tehdä vikailmoitus ja vaihtaa se ehjään laitteeseen.

Tee vikailmoitus

Nyt kun laitteemme Active speaker, White (I1158143) on rikki, pitää meidän ilmoittaa siitä vastuuhenkilöille. Trailin selainsovelluksessa voit tehdä vikailmoituksen laitekortilta, jonka saat auki esimerkiksi skannaamalla laitteen tunnisteen tietokoneeseen liitetyllä lukijalla.

Trail Kalustonhallintajärjestelmässä voit tehdä laitekohtaisia vikailmoituksia laitekortilla

Paina laitekortin yläreunassa linkkiä “Uusi vikailmoitus”. Vikailmoituksen sivu aukeaa. Tässä näkymässä voit antaa tarkemmat tiedot viasta.

Voit lisätä tarkemmat tiedot vikailmoitukselle

Annettuasi tiedot, paina “Luo”. Trail merkitsee laitteen rikkoutuneeksi ja lähettää vastuuhenkilöille ilmoituksen uudesta vikailmoituksesta. Näin he voivat aloittaa korjaustoimet viipymättä, ja laite saadaan takaisin toimintakuntoon mahdollisimman pian.

Laitteen vaihtaminen

Olet nyt raportoinut viasta, joten on aika vaihtaa rikkoutunut aktiivikaiutin ehjään. Tallennettuasi vikailmoituksen, huomaat Trailin palanneen takaisin laitekortille.

Laitekortilla on nyt näkyvissä kaksi ilmoitusta: vihreä ”Vikailmoitus luotu.” ja sininen ”Laite on luettuna varauksessa [Varauksen nimi]. Vaihda laite toiseen”.

Voit vaihtaa rikkoutuneen laitteen helposti Trail Kalustonhallintajärjestelmässä

Kun painat sinisellä taustalla olevaa linkkiä “Vaihda laite toiseen”, pop-up-ikkuna aukeaa. Skannaa pop-up-ikkunassa olevaan kenttään korvaavan laitteen tunniste ja paina ”Lisää”. Trail vaihtaa rikkoutuneen laitteen tähän juuri skannaamaasi laitteeseen varauksessa, johon rikkoutunut laite oli alun perin luettu ulos.

Trail näyttää onnistuneesta vaihdosta varmistusviestin vihreällä taustavärillä.

Trail näyttää vahvistuksen onnistuneesta laitevaihdosta

Tarkista alkuperäinen varaus

Olet nyt onnistuneesti vaihtanut rikkoutuneen aktiivikaiuttimen ehjään laitteeseen. Voit vielä varmistaa tämän varauksen näkymässä

Voit varmistaa laitteiden vaihtumisen varauksen sivulla

Kuten huomaat, laite “Active speaker, White” on edelleen luettuna ulos, mutta sen yksilöllinen tunnus on vaihtunut (I1158143 -> I908868). Varaukselle on siis luettuna ulos se laite, jonka vaihdon yhteydessä skannasit.

FAQ

Voinko vaihtaa laitteen mihin tahansa laitteeseen vai vain saman malliseen laitteeseen?

Kyllä voit. Aina ei ole saatavilla juuri samanmallista laitetta, jolloin korvaavaksi laitteeksi pitää pystyä skannaamaan vastaavanlainen laite, vaikkakin se olisi eri mallia.

Voinko vaihtaa laitteita mobiilisovelluksessa?

Tämä kuvattu työnkulku ei valitettavasti ole vielä saatavilla mobiilisovelluksissa. Voit kuitenkin tehdä mobiilisovelluksissa vikailmoituksen laitteelle, ja skannata varaukseen ulos korvaavan laitteen varauksen näkymässä.

Tämä toiminnallisuus ei ole automaattisesti käytössä kaikissa Trail-ympäristöissä. Jos haluat tämän käyttöön omassa Trail-ympäristössäsi, ota yhteyttä: support@trail.fi

Jos et vielä käytä Trail Kalustonhallintajärjestelmää, mutta haluaisit kuulla lisää, ota yhteyttä täällä!